Fimy historyczne warte uwagi #1


Cześć Wam!

Ostatnio w telewizji oglądałam bardzo fajny film, pod tytułem "Ambassada". To mnie skłoniło do napisania tego właśnie postu.

Postanowiłam wymienić wszystkie filmy, które warto obejrzeć. Nie byłabym sobą, gdyby te filmy były o innej tematyce niż II wojna światowa.

Wczoraj nawet tak się złożyło, że obejrzałam "Kapitan Ameryka-pierwsze starcie", gdzie wcześniej w życiu bym nie pomyślała że poświęcę się i będę ślęczeć przed TV oglądając ten film prawie do 1:00 w nocy. A to tylko dlatego, że wszystko działo się właśnie w tamtych czasach. Powiedziałam że będę oglądać do momentu kiedy skończy się wojna i pojawią się współczesne czasy, ale... współczesność pojawiła się na końcu filmu. Także tego...dzięki reżyserze, nie wyspałam się dzisiaj.

Dobra, koniec opowieści i przechodzimy do sedna. Filmy nie są jakoś ułożone w specjalnym porządku.

1. Ambassada


Mela i Przemek odkrywają, że winda w budynku, do którego się przeprowadzili, przenosi z sierpnia 2012 roku do sierpnia 1939 roku.
Nie pamiętam abym słyszała o tym filmie wcześniej, musiał być w kinach, ale czemu to przegapiłam? Był w telewizji ok tydzień temu i stwierdzam, że jest genialny! To polska komedia, J. Machulskiego. Może człowiek nie śmieje się do rozpuku, ale momentami naprawdę rozwala :D Więckiewicz świetnie wczuł się w rolę Hitlera. Wszystkim bardzo polecam, świetny film na jesienne wieczory!

2. Colette


Historia miłosna rozgrywająca się w obozie koncentracyjnym Auschwitz. Vili  zakochuje się w belgijskiej żydówce Colette i ratuje ją od śmierci w komorze gazowej. Urodę Colette szybko zauważa fanatyczny oficer SS.W desperackiej walce o życie Vili i Colette wspólnie planują ryzykowną ucieczkę z obozu.
Jakiś tydzień temu leciał w telewizji. No i musiałam obejrzeć, nie było innego wyjścia. Z początku miałam wątpliwości co do autentyczności, ale po chwili wszystkie się rozpłynęły. Nie jest przesadzony, nie ma tam przysłowiowej "sielanki obozowej" jak w niektórych produkcjach (co jest na swój sposób żałosne), pokazuje jak było naprawdę, jest realistyczny. Produkcja Czesko-Słowacko-Holandzka.

3. Katyń


17 września 1939 roku ZSRR napada na Polskę. Dowódcy i oficerowie Wojska Polskiego zostają pojmani przez Armię Czerwoną.
Wszystkim na pewno bardzo dobrze znany film. Co roku leci w telewizji i jeśli tylko mam czas, siadam przed telewizorem i oglądam. Zdobył mnóstwo nagród, ale to nie ważne. Ważne że jest prawdziwy i dlatego warto obejrzeć.

4. Miasto 44
Miłość dwojga młodych ludzi zostaje wystawiona na próbę, gdy 1 sierpnia 1944 wybucha Powstanie Warszawskie.
Wiem że ten film ostatnio był "wszędzie", więc chyba nie ma człowieka który by nie słyszał o tym :D Mimo wszystko musi się tutaj znaleźć, bo uważam że to naprawdę bardzo, bardzo dobra produkcja. Poświęciłam kiedyś cały post na ten temat, zaraz po wyjściu z kina, dlatego odsyłam chętnych TUTAJ 

5. Biegnij, chłopcze, biegnij



Po ucieczce z getta ośmioletni chłopiec znajduje schronienie u Polki. Wkrótce opuszcza nowy dom i wyrusza w niebezpieczną podróż.
Film obejrzałam może rok temu, kiedy leciał w telewizji. Produkcja Polsko-Francusko-Niemiecka. Jak dla mnie bardzo dobry, realistyczny, bo tak powinno być, w końcu film nakręcony na faktach.
Na tym zakończę, ale pojawi się część druga, bo tych filmów jest zdecydowanie za dużo! ;)
Do zobaczenia za tydzień, być może 11 listopada, w moje urodziny :) Papa!
Kasia


Plakaty filmów:
http://ars.pl/film/ambassada-6-zl/
http://www.efilmy.tv/
http://www.filmweb.pl/Katyn
http://www.filmweb.pl/film/Miasto+44-2014-637019/posters
http://www.filmweb.pl/film/Biegnij%2C+ch%C5%82opcze%2C+biegnij-2013-573935/awards

Komentarze

  1. Oglądałam dwa ostatnie filmy i bardzo mi się podobały. Teraz zastanawiam się nad filmem "Katyń".
    Chciałabym coś polecić ale obawiam się że już wszystkie filmy obejrzałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Katyń" najlepszy - uważam, że każdy powinien obejrzeć, ale "Miasto 44" mi akurat nie przypadło do gustu :) mam nadzieję, że na Twojej liście pojawi się jeszcze "Pianista", bardziej temat holokaustu, ale oglądałam go już chyba ze 100 razy i myślę, że nigdy mi się nie znudzi :D
    + pytałaś o buty z ostatniego posta, kupiłam je na deezee.pl, ale w tamtym roku :(
    blog: optymistka. | fanpage

    OdpowiedzUsuń
  3. Miasto 44 i Kamienie na Szaniec - to są moje dwa ulubione historyczne filmy
    healthybeautylifestyle

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam 3,4,5 a te dwa pierwsze koniecznie muszę zobaczyc!
    Zobacz też Pianiste i Kamienie na Szaniec, choć już widziałaś zapewne :D
    Świetny post, uwielbiam tematykę II wojny więc dzięki za niego! <3
    PS. Wszystkiego najlepszego :*
    http://mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Najlepsze filmy z motywem tańca #1

Książki do przeczytania

Co mi dało blogowanie?