Filmy historyczne warte uwagi #2

 Hejo!
Dzisiaj część 2 filmów które moim zdaniem warto obejrzeć. Nie zawiedziecie się, bo tym razem coś bardziej "klasycznego" :)
Zanim przejdę do rzeczy, chcę jeszcze podziękować wszystkim za życzenia urodzinowe pod poprzedni postem. Dziękuję Wam! <uściski>
1. Angielski pacjent
Ciężko poparzony pilot samolotu, zestrzelonego przez Niemców nad Saharą, trafia pod opiekę kanadyjskiej pielęgniarki. Z majaczeń chorego człowieka, powoli wyłania się obraz jego przeszłości.
Ten film oglądałam bardzo dawno temu, ale bardzo mi się podobał. Jest dość długi, bo trwa ponad 2h, ale warto! Muszę kiedyś go obejrzeć jeszcze raz.
2. Jak rozpętałem II wojnę światową
Pechowy szeregowiec Franek Dolas myśli, że rozpętał II wojnę światową. Chcąc zabłysnąć bohaterskimi czynami, plącze się w coraz większe tarapaty.
 To klasyk. Jeśli ktoś jeszcze jakimś cudem nie oglądał, proszę zaraz nadrobić zaległości! ;)
To komedia, jak dla mnie naprawdę zabawne.
3. Pianista
Podczas drugiej wojny światowej Władysław Szpilman, znakomity polski pianista, stara się przeżyć w okupowanej Warszawie.
No o tym filmie to chyba każdy słyszał. Łapie za serce, bardzo polecam obejrzeć. Warto, jak najbardziej.

4. Chłopiec w pasiastej piżmie
8-letni syn niemieckiego oficera SS zaprzyjaźnia się z żydowskim chłopcem przebywającym w obozie.
Oglądałam go całkiem nie dawno. Wiele razy już słyszałam o nim, ale jakoś nigdy nie było okazji. Ale w końcu się znalazł czas. Najpierw powstała książka, którą kiedyś chcę przeczytać. No i gra tam bardzo fajny aktor! ;)
To chyba wszystkie filmy które są godne polecenia i które obejrzałam. Zdaję sobie sprawę że istnieje mnóstwo filmów na ten temat i jest dużo takich, które z pewnością chcę obejrzeć. Nie miałam okazji zbyt dużo zobaczyć filmów, które kręcono zaraz po wojnie, gdzie nie musieli się trudzić z green screenami, bo zrujnowana Warszawa była na prawdę. 
Na pewno mam ambicję zobaczyć "Kanał", "Jutro idziemy do kina", "Lista Schindlera" i "Złodziejka książek". Z tym że dwa ostatnie filmy chcę obejrzeć po przeczytaniu książki.
Czy znacie jeszcze jakiś ciekawy film, może książkę, który nie został wymieniony przeze mnie? Piszcie śmiało! 
Do czytania,
Kasia
Plakaty filmów:


Komentarze

  1. "Chłopca w pasiastej piżamie" oglądałam i czytałam. Prawdę mówiąc jestem nieco rozczarowana książką. Film jakoś bardziej do mnie trafił.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy post:)
    Nie oglądałam ani nie czytałam żadnego z nich
    ale myślę że jakiś kiedyś spróbuję obejrzeć :)
    Zapraszam do mnie :)

    http://it-was-cool-mrssilver.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. oo i jest mój "Pianista" :D "Jak rozpętałem II wojnę światową" też oglądałam z kilkanaście razy, ale i tak za każdym razem się śmiałam :D
    blog: optymistka. | fanpage

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Najlepsze filmy z motywem tańca #1

Książki do przeczytania

Co mi dało blogowanie?