Zmieniacz czasu:przystanek 80'

Hejo!
Znów po nocach dodaję posty, ale trudno.

Dzisiaj trochę o innych rzeczach, nie o wyjazdach wakacyjnych. Powiedzmy, o niespodziance.

Ostatnio w telewizji oglądałam starą kronikę. Naprawdę starą, bo sprzed około 50 lat. Zobaczyłam tam pana z aparatem, który strasznie mi się podobał. To znaczy, uwielbiam wszystkie starocie, bardzo mi się podobają takie stare aparaty fotograficzne. Najlepiej, gdybym miała aparat z czasów II wojny światowej. Niestety, nie posiadam.


ALE. Wyznałam od razu mamie, która oglądała razem ze mną, że chciałabym mieć taki aparat. Na co mama kazała mi czekać i poleciała na górę. Wróciła z takim aparatem jak wyżej.

Czy to nie jest cudo?

Musicie sobie wyobrazić moje zdziwienie, a było naprawdę ogromne! Że też ja nie wiedziałam że mamy takie coś w domu..




Rodzice kupili go w latach 80, z tego co pamiętają. Ja od razu wszystko wygooglowałam.

Ten aparat fotograficzny był produkowany przez Radziecką firmę Zenit, a model który posiadam, TTL, był jako pierwszy.
Zaczęto go produkować w roku 1976. Czytałam też, że w latach 80 aparaty te były bardzo popularne i prawie każdy go miał.

(Tam na zdjęciu w ramce, to ja, "w latach 20")

Jeszcze się okazało w między czasie, że w aparacie cały czas była klisza i do tego bardzo prawdopodobne że były robione zdjęcia. W najbliższym czasie idę wywołać zdjęcia i kupić nową kliszę! Chyba że niechcący się naświetliła, to wtedy nic nie zobaczę.

Ale już nie mogę się doczekać, tam mogą być zdjęcia z przed kilkunastu, albo i kilkudziesięciu lat!

Jak już napisałam wyżej, uwielbiam "starocie" i mam ich trochę w domu. Myślę że mogę zrobić jeszcze jeden post na ten temat, zgadzacie się? ;)


A tym czasem-do następnego
Kasia

Komentarze

  1. Mam w domu podobny aparat i jeszcze starą klisze w środku z niewywołanymi zdjęciami ;) Trzeba dorobić parę i wywołać. Bo tak ze 20 lat ponad już leży...
    Pozdrawiam
    Randaksela
    Pudełko w piwnicy
    Zorza poranna

    OdpowiedzUsuń
  2. No nieźle. Ja zawsze marzyłam, by gdzieś w domu znaleźć takie skarby, niestety, nie mamy. :<

    Zapraszam na konkurs!
    ~ https://oczyoutsidera.blogspot.com/ klik
    ZNU GIVEAWAY

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny aparat ;)
    Bardzo fajny blog :).
    -------------------
    Mini konkurs! Kliknij w banner sheinside( sprawdzam) w bocznym pasku.
    Napisz w poście czy kliknelaś i link do bloga.
    A ja wylosuje blogi, które polece w poście, a jeden umieszcze w bocznym pasku 'czytam'.
    Mój Blog - klik!
    -------------------
    ZAPRASZAM! I DZIĘKI.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, nominowałam cię do LBA.
    Więcej szczegółów u mnie

    http://patrycja-pamietnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny blog! <3 na pewno będę często wpadać, jeśli chcesz to możemy zaobserwować ;) zapraszam też do siebie, dopiero zaczynam i zamieściłam dzisiaj swój pierwszy post: http://olabugaj.blogspot.com/2015/08/wrocaw.html ;) buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne, też czasem lubię rzeczy z przeszłości, z czasów kiedy mnie jeszcze nie było na świecie... ma to jakiś specyficzny klimat, czasem mam wrażenie, że skrywa też jakąś tajemnice :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/- zapraszam, skomentuj jeśli coś Ci się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ten aparat jest spoko:))
    ja dopiero zaczynam , moze wspolna obserwacja? dziekuje za kazda pomoc;-)
    plaguee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie rzeczy mają w sobie duszę. Sama uwielbiam starocie, co prawda bardziej oglądać, niż już posiadać (ile by się kurzu zbierało ;). Taki aparat to prawdziwy skarb. Post o takiej tematyce byłby świetny
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetna notka, kochana!
    zapraszam do mnie! właśnie dodałam notkę i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad<3
    www.moon-quotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Także uwielbiam starocie, a mój bart ukrywa przede mną całe pudło właśnie takich starych aparatów :c
    Musisz nam koniecznie powiedzieć, czy faktycznie były tam zdjęcia przed tylu lat i czy udało Ci się je wywołać :)
    monomentume.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny jest ten aparat! Ja uwielbiam takie rzeczy z historią!
    Tak, tak! Zrób jeszcze jeden post na ten temat. Chętnie poczytam. Porób więcej zdjeć tym aparatem. :D

    Pozdrawiam, I am Angelika - klik!

    OdpowiedzUsuń
  12. Aaaa zazdroszczę :) piękny jest ^^ cudeńko :) u mojej babci też kiedyś na strychu był, ale nie ma i nie wiadomo co się z nim stało ;/
    blog-kilk

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow! Aparat jest fantastyczny^^ Również uwielbiam takie starocie i czekam na kolejny post ;3
    Pozdrawiam!
    http://just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeju chciałabym ten aparat! Kolekcjonuje stare aparaty, jeśli Cię to interesuje to dodawałam kiedyś u mnie taki post :)
    MÓJ BLOG - klik! <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow, ale Ci zazdroszczę! Szczególnie tej kliszy :) Mam nadzieję, że będą tam zdjęcia i pokażesz je na blogu :)

    Poklikasz w ostatnim poście? :) http://monyikafashion.blogspot.com >klik<

    OdpowiedzUsuń
  16. wow super! Chyba też mam taki aparat w szafie, ale nigdy się nim za bardzo nie interesowałam, ale teraz to chyba będzie bliższy mojemu sercu! Musze go odkopać :p Super blog ;)

    http://shadesofblondie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Najlepsze filmy z motywem tańca #1

Książki do przeczytania

Co mi dało blogowanie?