Obejrzyjmy coś ciekawego | 2

Czeeeeść Waaaam!

Ostatnio robiłam posta z filmami "na wieczór", luźne i zabawne. Dzisiaj natomiast postanowiłam zająć się tymi "ambitniejszymi". Wybrałam filmy które na zawsze zapamiętam i z czystym sumieniem polecam wszystkim do obejrzenia. Nie są to lekkie produkcje filmowe przy których można robić wszystko inne a i tak wiemy co się dzieje na ekranie. Myślę że niektóre mogą zmienić trochę nasze myślenie, albo chociaż zmusić do głębszych przemyśleń.

To tyle mojego ględzenia, a teraz zapraszam na króciutkie recenzje, mam nadzieję że jeśli nie oglądaliście, to po przeczytaniu skusicie się na któryś film :) 
Nietykalni

Sparaliżowany milioner zatrudnia młodego chłopaka, który niedawno wyszedł z więzienia.

Prosto napisane, bo właściwie to cała fabuła. Ale to, że ma prostą fabułę, nie oznacza że film jest nudny. A wręcz przeciwnie. Między innymi film opowiada o przyjaźni, po prostu. Jest to francuski komediodramat. Muszę napisać, że w trakcie filmu uśmiechałam się sama do siebie, a i długo po obejrzeniu. Zachęcam do zobaczenia filmu, mam nadzieję że nie pożałujecie.

The Help
Lata 60. XX wieku. Początkująca dziennikarka spisuje historie czarnoskórych służących wywołując skandal wśród wyższych sfer.
Amerykański komediodramat. Film ten pierwszy raz oglądałam na lekcji języka angielskiego w liceum, po angielsku oczywiście. Bardzo się wciągnęłam, mimo że nie ma tam żadnej "akcji". Oglądając ten film zaczynamy (a przynajmniej powinnyśmy) zdawać sobie sprawę z tego, co działo się w tamtych czasach w Ameryce. Panował tam wszechobecny rasizm i nikt nie zamierzał nic z tym zrobić, było to na porządku dziennym. Warto zobaczyć ten film.
 W polskim tłumaczeniu "Służące".

W pogoni za szczęściem
Samotny ojciec pozbawiony domu, stara się mimo przeciwności losu o posadę w biurze maklerskim. Tuła się po mieście razem ze swoim synkiem.
Amerykański film, dramat obyczajowy. Oparty na faktach, o życiu Chrisa Gardnera. Wzruszający film. Zachwycił mnie ten film, szczerze powiedziawszy napisawszy. To, jak tata opiekuje się synem, to jak nie pozwala dopuścić złych myśli do głowy dziecka. Co tu jeszcze mogę napisać...jedynie polecić Wam ten film :)

Zielona mila
  
Strażnik więzienny na emeryturze opowiada o niezwykłym mężczyźnie, który został skazany na śmierć za zabójstwo dwóch 9-letnich dziewczynek. 
Jak dla mnie, dość specyficzny film. Amerykański dramat obyczajowy. Film na którym z pewnością można się wzruszyć. Dość dawno go oglądałam, na pewno zapada w pamięć. Według mnie tajemniczy od początku do końca, poruszający. Jest to adaptacja książki, która jest mojej liście do przeczytania.
Oglądaliście któryś z filmów? Podobał Wam się? <ciekawa opinii> 
Kasia
 Plakaty filmów

Komentarze

  1. Oglądałam niektóre z tych filmów i są naprawdę godne polecenia ♥

    http://nastriala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. naprawdę świetne i bardzo dobre kino :)
    nietykalni.. najcudowniejszy film kiedykolwiek :3
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/ zajrzyj, skomentuj jesli cos ci sie spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, ale na pewno muszę któryś obejrzeć w czasie wakacji :)

    ZAPRASZAM DO MNIE
    another-view-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nietykalnych i Zieloną Milę oglądałam. I w jednym i w drugim przypadku bardzo mi się to podobało.

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że gustujesz w francuskich filmach, ja raczej rzadko takie oglądam, ale skoro warto, to czemu nie, nie jestem jakoś uprzedzona :) Z tych filmów słyszałam tylko o Zielonej Mili, ale jakoś też nie oglądałam. Zaczęły się wakacje, więc przydadzą mi się takie posty, postaram się znaleźć czas, żeby obejrzeć wszystkie te pozycje! ;)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne filmy wybrałaś. Oglądałam Nietykalnych i Służące (The Help)
    Świetny post i blog! Obserwuje!
    Klikniesz w linki Choies w tym poście? KLIKKlik

    OdpowiedzUsuń
  7. Super notka
    http://niniakk.blogspot.com/ zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nietykalni są świetni :)

    lifeee-is-beautiful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. To nie możliwe, ale żadnego z tych filmów nie oglądałam :/
    Musze to nadrobić w czasie wakacji :)
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam Nietykalnych i Zieloną Mile :D resztę z chęcią obejrzę w wolnej chwili.


    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    Pozdrawiam Zuzia :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Najlepsze filmy z motywem tańca #1

Książki do przeczytania

Co mi dało blogowanie?