Książka prawdy


Witajcie.

Nie macie pojęcia ile czasu zajęło mi zastanawianie się co napisać. Żeby to wszystko miało ręce i nogi, jakiś sens.

Książka "Dymy nad Birkenau" w zasadzie trafiła do mnie przypadkowo.
To nie jest książka, którą można sobie poczytać dla rozrywki. Nie ukrywam jednak że dość szybko się czyta, jest napisana językiem potocznym.

Nie istnieje żadna zmyślona fabuła, a główną bohaterką nie jest autorka, Seweryna Szmaglewska. Jedyną fabułą jest prawda, a głównymi bohaterkami są wszystkie więźniarki obozu koncentracyjnego Brzezinka. Są to zapisane wspomnienia autorki, a także innych osób które musiały spędzać dni, miesiące a nawet lata w tym paskudnym miejscu. Opisuje różne sytuacje które mają miejsce, co wolno a czego nie wolno (w sumie WSZYSTKO było zakazane), beznadziejne warunki w których ludzie byli zmuszeni przebywać, jak człowiek traktuje człowieka gorzej niż psa.

Według mnie idealnie przekazuje czytelnikowi to, co powinien wiedzieć. Niech wie, jaki horror przeżyli ci wszyscy ludzie.

Moim zdaniem to, że książka nie ma wymyślonej historii zmyślonych ludzi, sprawia właśnie że jest prawdziwa. I jeśli ktoś zamierza czytać tę książkę w trakcie jedzenia-nie polecam.
Kiedy ja ją czytam, nie mam w ogóle ochoty jeść, ani nawet pić.

Zachęcam wszystkich których interesuje choć trochę ten temat do przeczytania "Dymy nad Birkenau". Naprawdę mnóstwo można się dowiedzieć.

Czytaliście może tę książkę? A może coś podobnego i chcecie się tym podzielić? Bardzo proszę, z chęcią poczytam ;)



Katka

*zdjęcie zrobione przeze mnie

Komentarze

  1. Nie lubię takich książek :/
    onlydreams8.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. nie słyszałam o tej książce ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawa książka, można się wiele nauczyć :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. pierwszy raz o niej czytam :) ♡ paaula-fotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo to już wiem co będe czytać ;) Polecam Ci książke "I boję się snów" Wandy Półtawskiej- też o obozie koncentracyjnym.
    http://swiatrico.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. zdecydowanie zachęciłaś do przeczytania tej książki :)


    piguus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka wydaje się być ciekawa :)
    mojaa-wersja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj obejrzałam "Ciemności skryją ziemię" i w pewnym momencie dokumentu po prostu siedziałam i płakałam.
    O książce słyszałam już jakiś czas temu i jest na mojej liście do przeczytania :)

    littleblackstage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kiedyś oglądałam kiedy leciało w TV ale tylko końcówkę i to jednym okiem, więc muszę się zabrać jeszcze raz za ten film ;)

      Usuń
  9. za bardzo nie przepadam za tego typu książkami, za taką tematyką , ale może kiedyy przeczytam :)
    zapraszam ♥
    http://madeline-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie przeczytam taką książkę. Bo ta tematyka bardzo mnie ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Najlepsze filmy z motywem tańca #1

Książki do przeczytania

Co mi dało blogowanie?