The Hunger Games Tag

Witajcie po dłuższej przerwie!

Niestety jeszcze ten następny tydzień mam zawalony egzaminami i po prostu nie starcza już czasu na nic innego jak nauka. Wcale nie uczę się dobrze i nie jestem kujonem, ale jednak wolałabym pozaliczać wszystko za pierwszym razem :) Także tego... życzcie mi powodzenia...

Dzisiaj mam dla Was The Hunger Games Tag! Niestety dwa pierwsze filmy obejrzałam jeszcze przed czytanie książek, więc pytania w stylu "największe zaskoczenie" itd. będą dotyczyły ostatniej części trylogii. Miłego czytania ;)

PS.: UWAGA SPOILERY!

1. Która część trylogii jest twoją ulubioną?
To oczywiste, część pierwsza, "Igrzyska Śmierci" :D

2. Jak długo wytrwałbyś w Głodowych Igrzyskach?
Oh, nie długo.
 Ja myślę, że jeśli nikt by mnie nie wytropił i zabił, to chyba umarłabym z głodu. Raczej nie posiadam żadnych survivalowych zdolności. 
Chociaż, szczerze mówiąc, nie wiem jak bym się zachowała w takich sytuacjach, a żeby się dowiedzieć czy przeżyłabym Igrzyska czy nie, musiałabym wziąć w nich udział...
Gdybym miała brać udział w Igrzyskach, moją strategią byłoby na pewno ukrywanie się i myslę że nie byłabym w stanie nikogo zabić.

3. Jaka najdziwniejsza rzecz zdarzyła się w książkach?
Myślę że chodzi tu o zaskoczenie, mam rację? A więc było to w ostatniej części, kiedy Katniss zabiła Coin zamiast Snowa. Tego się naprawdę nie spodziewałam. Moja reajcja: "Co?! <chwilowe osłupienie>
 Ale dobrze jej tak!"
I jeszcze jeden moment, gdy Peeta ostrzegł Katniss oraz dystrykt 13 przed atakiem Kapitolu.
"(...)Martwa przed świtem!" 
Wtedy, tak jak Katniss, pomyślałam że jest szansa że Snow nie zniszczyli Peety tak doszczętnie.

4. Jak dowiedziałeś się o „Igrzyskach Śmierci”?
Pierwszy raz dowiedziałam się o Igrzyskach Śmierci oglądając parodię tego filmu autorstwa
The Hillywood show. Wtedy zainteresowało mnie to i obejrzałam film. Niestety, przed czytaniem książki.
A książki zaczęłam czytać, kiedy brat je przeczytał i stwierdził że ja też muszę ;)

5. Jaki jest twój ulubiony moment z całej serii?
 
Chyba to będzie moment,  w którym Katniss i Peeta wygrywają Igrzyska.
I jeszcze w ostatniej części, kiedy okazało się że Katniss jednak jest z Peetą.
TEAM PEETA! YEEAAAAH!

6. Kto jest twoim ulubionym bohaterem?
Chyba nie będę oryginalna jeśli stwierdzę, że jest to Katniss, prawda?
Ale oprócz tej oczywistości, zaraz za Katniss stoi Finnick.

7. W którym dystrykcie byś żył?
Rozwiązywałam wiele quizów i najczęściej wychodził dystrykt 6 lub dystrykt 9, czyli transport lub zborze. Ale tak sobie myślę... ja i transport? Nieee, jeśli już to wolę rolnictwo ;)

8. Co było dla Ciebie najbardziej emocjonującym momentem?
Najlepiej pamiętam moment, w którym zginął Finnick. Bardzo go polubiłam z chwilą kiedy pojawił się w książce. Kiedy Finnick nie wyszedł z kanału i został z tymi zmiechami, musiałam na chwilę odłożyć książkę i pomyśleć "Ale...ale jak to...?!" Było mi przykro z tego powodu, no i szkoda Annie. :'(
(pewnie też powinna być śmierć Prim, ale niesety ktoś wcześniej złośliwie powiedział mi że zginie)

9. Gdybyś mógł wziąć ze sobą na arenę jedną rzecz, co by to było?
Wzięłabym mojego szczęśliwego felixa!
Zrobiłam go własnoręcznie, przyniósłby mi szczęście, a do tego przypominał o rodzinie.


10. Co jest najbardziej złowieszczym planem jaki ktoś wymyślił w powieści?
Aaaa, to bardzo proste pytanie.
Oczywiście, że same Igrzyska Śmierci. Co tu dużo mówić, chyba nie trzeba niczego więcej dodawać, prawda?

11. Czego najbardziej nie możesz się doczekać w filmie?
Bardzo chciałabym zobaczyć te dni po śmierci Prim, kiedy to Katniss nie do końca kontaktowała ze światem. Przynajmniej ja tak to odebrałam, w książce było trochę chaotycznie napisane.
Ah, no i moment kiedy Katniss zabija Coin.

12. Kto jest twoim ulubionym czarnym charakterem?
Nie posiadam ulubionego czarnego charakteru...chyba że foxface można zaliczyć do nich. Wtedy foxface. Była taka...sprytna :-)

Oprócz tych pytań i odpowiedzi, mam jeszcze kilka "uwag".

Czy pamiętacie scenę z pierwszego filmu Igrzysk Śmierci gdzie prezydent Snow siedzi przy stole ze swoją wnuczką i mówi coś takiego:
"-Zmieniłaś fryzurę?" na co wnuczka odpowiada:
"-Wszyscy teraz tak się czeszą." Oczywiście miała zapleciony warkocz. Jak Katniss. To był dla mnie taki moment, w którym widać jak bardzo Katniss wpływa na ludzi. A Snowowi to się nie podoba.
Fajnie że w pierwszej części ostatniego filmu nawiązali do tej sceny,  ponieważ była sekunda, w której wnuczka Snowa ukradkiem rozwiązuje warkocza. Dla mnie to też dużo znaczyło.

Jeśli chodzi o zakończenie całej serii, to mam wrażenie że autorka na koniec Kosogłosa spieszyła się i myślała "oby do epilogu". Jakoś tak...za bardzo ogólnikowo to wyszło.
To jest tylko moje zdanie, nie bierzcie sobie tego do serca jeśli się nie zgadzcie ;-)

A Wy, czytaliscie te książki? 

Więc to by było na tyle, zachęcam Was wszystkich do zrobienia takiego tagu!

Do zobaczenia 
AND MAY THE ODDS BE EVER IN YOUR FAVOR! 

Katka



* zdjęcie zrobione przeze mnie

Komentarze

  1. Ja pierwszą część pierwsze obejrzałam w kinie ale tego samego dnia kupiłam książki i przeczytałam wcześniej. Widzę że w większości pytań mamy te same odpowiedzi ;)
    Jeśli chodzi o "Kosogłosa" to całą książkę miałam wrażenie że autorka napisała ją tylko po że musiała- tak jak napisałaś - "oby do epilogu".
    I masz bardzo fajnego bloga- będe czytać ;)
    Zapraszam do siebie: http://swiatrico.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz spotkałam się z tego typu tagiem :). Ja z książek przeczytałam tylko pierwszą część(ale możliwe, że we ferie nad robie) , a filmy widziałam wszystkie i z niecierpliwością czekam na 2 cz. "Kosogłosa". Felix felicis na arenie, to by było coś :D.

    indiee-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ani razu nie oglądałam Igrzysk śmierci :D jakoś mnie to nie interesuje :D
    I pierwszy raz widzę taki tag! :D Świetne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, nie każdy musi się tym samym interesować :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Najlepsze filmy z motywem tańca #1

Książki do przeczytania

Co mi dało blogowanie?