Rotmistrz Pilecki


Rotmistrz Witold Pilecki, między innymi współzałożyciel Tajnej Armii Polskiej, żołnierz Armii Krajowej, więzień i organizator ruchu oporu w Auschwitz. Autor raportów o Holokauście.

Ostatnio  w kinach można było obejrzeć film pod tytułem "Pilecki". Czy ktoś z Was widział ten film? Ja poszłam do kina tydzień temu. I żałuję wydanych pieniędzy. Dlaczego? Już tłumaczę.



Jeszcze zanim zacznę, chcę podkreślić że naprawdę uważam iż postać ta jest godna uwagi i zasługuje, aby ludzie wiedzieli co zrobił dla ojczyzny.

Podkreślam również, że wszystko o czym piszę, jest moim zdaniem, co nie znaczy że ktoś może mieć inne; co oczywiście rozumiem.

Według mnie film zrobiony bardzo amatorsko. Ujęcia bardzo często się powtarzały, co mnie nieco raziło.

Jeśli chodzi o grę aktorską-nie mam pojęcia jakim sposobem wzięli niektórych ludzi do filmu. Jak się dostali? Nie mówię o wszystkich, na szczęcie większość mi się podobała.  Ale szczerze uważam, że niektóre kwestie to nawet ja bym lepiej zagrała..

Była jedna rzecz, która chyba najbardziej zakłuła mnie w oczy. Jako że interesuję się Powstaniem Warszawskim, nie było sposobu abym tego nie zauważyła.
 A mianowicie, w filmie była scena z Powstania, gdzie chłopcy byli cali umorusani na twarzy, prawie idealnie ale..w tym wszystkim ubrania wyglądały jakby dopiero co wyszły z pralni, pięknie wyprasowane, pewnie pachnące, czapeczki no i kołnierzyki koszul, opaski biało czerwone. Idealna biel. Jak to możliwe, że w czasie walk się nie wybrudziły?

Podobnie było ze scenami z obozu w Auschwitz (do którego trafił dobrowolnie); na ubraniach nie było śladu po czym kolwiek, żadego brudu, żadnej krwi...nie. Po prostu nie. 

Film zrobiony jest tak, że oprócz opowiadającego (wciąż żyjącego) syna Pileckiego, innych krewnych oraz historyka, możemy zobaczyć odtworzone sceny z życia Rotmistrza. Trochę mi to nie pasowało, uważam że reżyser mógł się skupić albo na samej fabule, albo na dokumencie. Połączenie obu jakoś nie przypadło mi co gustu.

Rozumiem, że może nie było wystarczająco dużo pieniędzy na film, ale myślę że nawet o niskim budżecie może stać się naprawdę dobrym. Bo pomysł był świetny, tylko nie do końca przemyślany, powiedziałabym.



Poza tym, mogli obejrzeć jeszcze raz wersję ostateczną, zanim ją zatwierdzili, bo pojawiły się również literówki. Zamiast "Warszawa", widniało na ekranie "Warszawam".

Powiem Wam w tajemnicy, że moja babcia zasnęła na filmie. Myślę że to też sugeruje pewny brak akcji. A przecież życie Witolda Pileckiego z pewnością nie było nudne!

To chyba już wszystkie moje przemyślenia na temat tego filmu. Szkoda że został zrobiony tak a nie inaczej. Mogło być dużo lepiej, bohater na to zasługuje.

Jednak mimo tylu wad, bardzo podobał mi się aktor grający Pileckiego, wyglądem naprawdę go przypominał i myślę że dobrze wyszło mu wcielenie się w rolę.

A może macie inne zdanie na ten temat? Ja się rozpisałam (gratuluję jeśli ktoś tu dotarł :)) to teraz czas na Was, piszcie w komentarzach! ;)

Do pisania
Kasia

Zdjęcia i info:
http://www.filmweb.pl/film/Pilecki-2015-713678
http://film.wp.pl/id,142709,title,Marcin-Kwasny-jako-rotmistrz-Pilecki,wiadomosc.html?ticaid=115c8b
http://www.warszawa.pl/kultura/pilecki/galeria/sony-dsc-34/
https://pl.wikipedia.org/wiki/Witold_Pilecki

Komentarze

  1. Nie oglądałam tego filmu, bo szczerze powiem nie podobają mi się Polskie filmy. W większości, bo są wyjątki. Bardzo dobra recenzja! Nie zachęca do obejrzenia, ale jako że jestem zawsze na przekór to w najbliższym czasie rzucę na niego okiem (jeśli znajdę w sieci).
    Poza tym, czasem dokument + rekonstrukcja są zrobione świetnie! Widocznie tutaj się nie postarali :(
    Pozdrawiam,
    Ja, Pingwinek
    PS. Nie miałam jeszcze okazji, więc DZIĘKUJĘ za każdy komentarz u mnie! Sprawiasz, że chce się pisać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobno pierwszy rok czy semestr na studiach jest najgorszy :O
    Ja w sumie też za bardzo nie wiem co chce robić.

    Nie widziałam tego filmu, wgl ja mało filmów oglądam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niestety ani nie słyszałam o tym filmie, ani nie przepadam za takimi filmami...
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. moze nie ma sie czym chwalic, ale nie przepadam za ta tematyka filmów/K

    Dwie Perspektywy Blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tym filmie ;) trochę szkoda, że jego wykonanie jest tak słabe :/

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. nie słyszałam wcześniej o tym filmie, a lubię filmy o tej tematyce, jednak po Twojej recenzji nawet chyba nie mam ochoty go włączyć :)
    blog: optymistka. | fanpage

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam na tym filmie w kinie i ogromnie się zawiodłam, historia jaką niesie za sobą nazwisko "Pilecki" zdecydowanie powinna być przedstawiona w inny sposób, po pierwszych kilku sekundach filmu można było zauważyć, że jest to bardzo nisko budżetowa produkcja.

    Zapraszam
    another-view-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Najlepsze filmy z motywem tańca #1

Książki do przeczytania

Co mi dało blogowanie?