"Jutro", czyli wojna która nie miała miejsca


Witajcie!
Tym razem opowiem o książce. Nie do końca odbiegamy od poprzedniego tematu, bo dzisiaj równie wojenny.

Seria "Jutro" to książki o wojnie która ma miejsce w czasach współczesnych w Australii. Jest to jednak science-fiction, ponieważ ta wojna nigdy się nie wydarzyła. No, miejmy nadzieję że tak zostanie.

Książka jest pamiętnikiem nastoletniej Ellie, która pewnego razu postanowiła razem z grupą przyjaciół wybrać się na tygodniowy biwak do "Piekła", z dala od cywilizacji. Kiedy wracają do domów, wszystko jest nie tak. Ślad zaginął po rodzinie i znajomych, a zwierzęta zastali martwe. Jak się okazuje potem, obcy kraj zaatakował część Australii.
Ellie i jej przyjaciele rozpoczynają partyzantkę na własną rękę.

Seria "Jutro" liczy aż 7 książek. Całkiem sporo, prawda? Ale to jeszcze nie koniec; są jeszcze "Kroniki Ellie", które opowiadają jej życie po wojnie. Ale lektura jest naprawdę wciągająca. Oczywiście, zdarzały się momenty, kiedy nie mogłam przebrnąć przez fragment; coś jak lanie wody. Ale mimo wszystko nie żałuję że zabrałam się za tę serię. Czyta się łatwo i przyjemnie. Zresztą, jeszcze jej nie skończyłam, zaczynam czytać ostatnią (trzecią) część "Kronik Ellie". Może miejscami wydaje się troszkę...naiwna...chyba to to słowo. Ale ja wcale nie winię za to autora, przecież nie każdy zna się na tym temacie, prawda? (Broń Boże, nie mówię że ja się znam! Bo co ja, dziecko XXI wieku może o tym wiedzieć? To trzeba przeżyć) Szczególnie na tym, bo sami wiecie, że to bardzo trudny temat.




Podczas czytania tych książek często zastanawiałam się co ja bym zrobiła na ich miejscu, jak bym postąpiła. I chyba najważniejsze: czy w ogóle zdołałabym przeżyć tyle co bohaterowie powieści? Bo przecież kiedy zaczynałam czytać tę serię, miałam po tyle samo lat co główna bohaterka i jej przyjaciele.
                                             


Dzisiaj to by było na tyle, nieco krócej. Zostawiam Was z pytaniem: Co Wy byście zrobili zastając w domu i całym mieście głuchą ciszę i pustkę?

*zdjęcie pochodzi ze strony: http://www.matras.pl/jutro-kiedy-zaczela-sie-wojna.html

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Najlepsze filmy z motywem tańca #1

Książki do przeczytania

Co mi dało blogowanie?